Advergame, günümüz İnternet reklamcılığının,
kullanıcıyı sıkıcı reklamlardan kurtararak hem eğlendirmek hem de marka
bilinirliğini artırmak için hazırlanan oyun reklamıdır. Asıl amacı tüketicinin
markayla daha fazla vakit geçirmesini sağlamaktır. Advergame’ler herhangi bir
markanın tanıtımını oyun yoluyla yapar. Genelde bu tanıtım aracının
farkındalığını yakalayan markalar, Advergame’ler için ayrıca site oluştururlar.
Böylelikle kullanıcı marka ile daha fazla vakit geçirdiği gibi markaya da
ayrıca ek gelir sahası oluşturur. Advergame kullanıcıları siteye çekerken,
ayrıca firma sahiplerine ileri dönem tanıtım kampanyaları için bir öngörü
oluşturur. Daha iyi bir marka olmak için şirketler iyi kurgulanmış, yaratıcı
içeriği olan oyun reklamları tercih etmekte ve hedeflediği oranda müşteriye
kolaylıkla ulaşmaktadır.
Advergame’lerin Sağladığı Avantajlar
- Marka görünürlüğünü artırarak, kullanıcının marka ile daha fazla vakit geçirmesini sağlar,
- Oyunla oluşturulduğu için kullanıcıyı eğlendirerek sitede kalmasını sağlar ve markanın akılda kalıcılığını korur.
- Oyun reklamlar sadece reklam amaçlı olmadığı için, oyun içerisine yerleştirilebilen reklam sistemi ile ticari amaçlıdır. Firmaya ek gelir imkanı sağlar.
- Marka oyuna direkt adapte edilerek kendine özgün bir hale de geldiği gibi, marka arka planda da tutulabilir.
- Kullanıcıyı sıkıcı bannerlardan kurtararak, eğlendirir ve sitenin ziyaret oranını üst düzeye çeker. Araştırmalara göre Advergame reklamlarına ayrılan zaman 6-60 dakika arasında olduğu tespit edilmiştir. Bu da kullanıcının bir internet sitesinde kalma zamanından çok fazladır.
- Advergame’ler her yaşa hitap edebilen, marka konumlandırma faaliyetlerinde kullanımı en düşük maliyetli olanlardandır.
- Doğru kurgulanmış, doğru kanallarla tanıtımı yapılmış bir Advergame, şirketlere çok büyük başarılar sağlar.
- Oyun reklamlarla vakit geçiren her kullanıcının demografik verilerine de ulaşıldığı için yapılacak kampanyalarda değerlendirilebilecek önemli bilgilere dönüşür.
Advergame Nerelerde Kullanılır?
Advergame; cep telefonları ve Türkiye de yeni
yaygınlaşan Dijital TV platformlarda da kullanılır ama bunların hiçbiri
advergame'in Internet de ki kullanımı kadar aktif değildir. Advergame'in
internet ortamında kullanılmasının en büyük nedenlerinden biri, internetin
popülerliği ve sınırsız sayıda kişiye ulaşmasıdır. İkinci önemli nedeni ise
kullanılan advergamelere gelecek olan tepkilerin Internet ortamında daha kolay
algılanmasıdır. Advergaming'i internet ortamında cazip kılan diğer özellikleri
ise kolay yüklenebilir ve kolay ulaşılabilir olmalarıdır. Advergame Internet
sitelerinde genelde banner olarak kullanılır. Bu bannerlar en basit olarak
468x60 ve diğer boyutlarda da kullanılan bannerlardır.
Advergame Üretirken Nelere Dikkat Edilmesi
Gerekir?
Advergame üretilmeden önce cevaplanması gereken bir
kaç soru vardır. İlk basta yapılan oyunun hangi kitleye yapıldığı
düşünülmelidir. Daha sonra yapılan oyunun belirli bir ana mesaj içermesi
gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki Advergame mantığı diğer reklam ürünlerinden
farklıdır ve buna göre üretilmelidir. Diğer bazı reklam tekniklerinin aksine Advergame
insanları sıkmamalı aksine eğlenceli havasıyla insanları tekrar oynamaya teşvik
etmelidir. Oyunun amacı ve hedef kitlesi doğru belirlendikten sonra oyun
şirketin kurumsal yapısı, ilke ve amaçları doğrultusunda geliştirilir. Test
aşamasında yani beta aşamasından sağlıklı çıkan oyunlar kullanıma hazırıdır.
İyi Bir Advergame Nasıl Olmalıdır?
- Eğlenceli olmalıdır.
- Sadece reklam özelliği taşımamalıdır.
- Oynayan kullanıcıyı ilk beş dakikada sıkmamalıdır.
- Bölümlerden oluşmalı, oynayan kullanıcı oyunda level atlamalıdır.
- Ödülsüz bir Advergame müşteriyi tekrar sayfaya getirmeyeceği için, mutlaka ödüllü olmalıdır.
- İyi bir Advergame uygulaması için masraftan kaçınılmamalıdır.
Nesquik yaptığı advergame ile hem ufak yaştaki çocukları ürün hakkında katkıs maddesi olmadığına vurgu yapıp hemde eğlenmelerini sağlıyor. Ayrıca çocukların aklında olumlu bir imaj ve oyunun eğlendirici özeliiği sayesinde markaya bağlılık yaratıyor.
Advergame oyunları maalesef çoğunlukla virüs içerdikleri için kullanıcılar bu reklamlardan kaçınmaktadırlar. Bu işe çözüm bulunursa tahminimce internet kullanıcılarının daha çok dikkatini çekecektir.
YanıtlaSilÖzellikle reklam yasağı olan sektörlerde advergame tüketiciyi tavlamak için akıllıca bir çözüm..
YanıtlaSilBu çok yeni bir alan ve pazar ortamı. Genel olarak merak edilen ve anlaşılmaya çalışılan şey, özellikle var olan oyunlara yerleştirilmiş reklamların, tüketici ve/veya oyuncu tarafından nasıl karşılandığı ve algılandığı. yapılan kısıtlı araştırmalarda varılan sonuç, genel hatlarıyla, oyunun yarattığı atmosferi bozmadığı ve oyuncunun konsantrasyonunu dağıtmadığı sürece kötü karşılanmadığı. tabii burada oyun janrının da önemi var -oyuncunun tolerans gösterip göstermemesi oyunun türüyle yakından alakalı. mesela, gerçek dünyanın bir şekilde portre edildiği oyunlarda gerçek markaların kullanımı oyuncuya çok batmıyor -fifa'da saha kenarlarında marka isimlerini görmek yadsınan bir durum değil. ama örneğin gran turismo'da toyota'nın arabalarına zarar verilmesine izin vermiyor oluşu oyuncuyu gıcık eden bir durum. bununla birlikte, mesela age of empires gibi bir oyunda coca cola reklamı görmek de absurd kaçacaktır.
YanıtlaSiladvergame oyunlari aartik gunumzde daha farkli boyutlarda tuketiciye ulasmaya calisiyor daha fazla dikkat cekme ve tuketicinn zihninde daha hizliyer edinebilmesni sagliyor.
YanıtlaSil