Tanıtım
Sayfası
Sosyal
medyada başarılı olmak için atılacak ilk adım, geliştirdiğiniz ürün ya da
hizmet için bir tanıtım sayfası hazırlamaktır. Bir web sayfası ile
girişiminizin hedef kitlenizin hangi problemini çözdüğünüzü açık bir dille
anlatmalısınız. Potansiyel müşterilerinizi web sayfanıza çekerek, ürününüz
hakkında daha fazla bilgi alabilmeleri için e-posta adreslerini
isteyebilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin e-posta bilgilerinden
oluşan bir veri tabanı oluşturmak, pazarlama aktivitelerinde kullanabileceğiniz
etkili bir kaynak olacaktır.
Sosyal
Network
Girdiğiniz
pazarda, sosyal medyayı aktif kullanan kişilerle iletişime geçin. Potansiyel
müşterilerinizden ve sektör uzmanlarından sosyal medyayı takip edenlerle
bağlantı kurun. Ürününüz hakkında, girdiğiniz pazar hakkında açık uçlu sorular
sorun ve geri bildirim almaya çalışın. Sosyal medya üzerinden fikir alışverişi
yapmak hem ürününüzü daha başarılı hale getirebilmeniz için eksikleri ve
beklentileri görmenizi sağlayacak, hem de girişiminizin bilinirliğini
arttıracaktır.
Blog
Yazarları Önemlidir
Bir
girişimci için blog yazarlarını göz ardı etmek mümkün değildir.
Girişiminiz özellikle belli bir kitleyi hedef alıyorsa, bu tip bir pazarda
blog yazarlarının ne kadar etkin olduğunu unutmamalısınız.
Blog
yazarlarının yaklaşık %70’i markalar hakkında yazmaktadır. Bu grubun
%35’i ise bloglarında aktif olarak markalara ve ürün yorumlarına yer
vermektedir. Potansiyel müşterilerinizin aktif olarak takip ettiği blogların
yazarlarını sosyal medya üzerinden takip edin ve onlarla iletişime geçin.
Girdiğiniz pazarda takip edilen ve güvenilen bir blog yazarının ürünleriniz ve
girişiminiz hakkında yazması, marka bilinirliğinizi arttırır ve potansiyel müşterilerinizin
size güven duymasını sağlar.
Ağınızı
Genişletin
Ürününüzü
piyasaya sürmeden önce gerek sosyal medyada gerek günlük yaşantınızda
olabildiğince çevrenizi genişletin. Vaktinizi güçlü ve geniş bir fan kitlesi
oluşturmaya harcarsanız, web sayfanıza gelen trafiği periyodik olarak
arttırabilirsiniz. Çevreniz ne kadar geniş olursa; sizi bilen, girişiminizin
gelişimini takip eden, ürünlerinizle ilgilenen kişi sayısı o kadar artacaktır.
İçerik Oluşturmak
Kaliteli
içerik oluşturmak en güçlü pazarlama ve marka geliştirme araçlarından biridir.
Düzenli olarak kaliteli, ilgi çekici yazılar yazmak sosyal medyada sizi konuşan
kişi sayısının artmasına ve geniş kitlelere ulaşmanıza olanak sağlar. Ayrıca
kaliteli içerik, arama motorlarında sayfanızın üst sıralara çıkmasında büyük
rol oynar. İçerik yalnızca yazı değil resim, grafik ya da video da olabilir.
Girişiminizi piyasaya sürdüğünüzde olabildiğince geniş kitlenin haberdar
olmasını ve girişiminizle ilgilenmesini istiyorsanız; ürününüzle, girdiğiniz
pazarla ilgili takip edilesi içerikler oluşturmaya zaman harcayın.
Geri
Bildirimlerin Takibi
Sosyal
medyada gerçekleştirdiğiniz pazarlama faaliyetlerinin sonuçlarını takip
etmelisiniz. Girişiminiz için hangi aktivitenin başarılı, hangisinin başarısız
olduğunu görmek, doğru pazarlama tekniklerine yatırım yapmanıza yardımcı olur.
Firmaların sosyal medya sayfalarının firma imaj ve kimliğini yansıttığı unutulmamalı, tüketiciler ile sayfa üzerindeki ilişkilere önem verilmelidir. Yaşanan sorunlar cevapsız bırakılmamalı, canlı yardım olanakları sağlanmalıdır. Ayrıca sosyal medya sayfaların sürekli güncel tutulmalı, firmanın iletişim bilgileri yer almalı ve firmanın ürün ve hizmetlerindeki değişiklikler sosyal medya takipçilerine duyurulmalıdır.
Kurumların sosyal medyaya girmesi yeterli olmamakla birlikte gerek içerik takibi gerekse gündem takibini yapmaları kurumsal kimliklerini sosyal medyaya yansıtmaları ziyadesiyle önemlidir. Tüm bu süreçler toplam kalite yönetimiymiş gibi birbirini takip etmek ile birlikte tüm bu faaliyetlerin geleneksel medyadan sanal ortama geçmesi ve daha az maliyetli olması kurumlarında işine gelmekte ve daha fazla insana ulaşabilmektedir.
YanıtlaSilSosyal medya son dönemin en popüler konularından biri. Bu popülerliğin markalar da farkında. Her geçen gün sosyal medyaya ayırdıkları bütçeler artıyor. Amaçları müşterileriyle daha sağlıklı bir iletişim kurmak, markalarını tanıtmak,kendi değerlerini yansıtmak ve iyi sonuçlar elde etmek.Bu durum işletmelere de çok kolaylık sağlıyor bence az maliyetle birçok hedef kitle ile bire bir görüşme imkanı buluyorlar.
YanıtlaSilSosyal medya şüphe yok ki son dönemin her anlamda ve alanda en popüler mecralarındandır. Bu durum firmaları artık bu kapsamda profesyonel işler yapmaya yönlendirmekte ve bu mecralarda kurumların kıyasıya rekabetine doğru yol almaktadır. Firmalar sosyal medyayla birlikte kendilerine birçok avantaj sağlamakta ve özellikle de hedef kitleleri ile birebir iletişim kurabilmektedirler. Tabi ki unutmamaları gereken bir konu var ki sosyal medyanın getirileri olduğu gibi götürüleri de vardır. Zaman geçtikçe bunları da somut örnekleriyle daha net göreceğimizi düşünüyorum.
YanıtlaSilsosyal medyanin kurumsal iletisimdeki onemi buyuk fakat ayni zamnda tehlikede icermektedir.sistematik kullanilmasi gereken ve gucunun bilincine vararak kullanilmasi gerekir.dogru adimlarin atilmasi halinde basari getrmesi olasidir.fakat bunun yaninda yapilacak kucuk bir hata buyuk bedeller odetebilir
YanıtlaSil