Nisan ayında Facebook‘un kanatları altına giren popüler fotoğraf
paylaşım uygulaması Instagram geçtiğimiz
ay reklam özelliğini hayata geçirerek sonunda popülaritesini bir gelir kaynağına
dönüştürmeye başladı. İlk reklamvereni Michael Kors’un başarısının ardından bu
işte dikiş tutturacağının sinyallerini veren Instagram şimdi neredeyse her gün
yeni bir reklam yayınlıyor.
Ücretsiz bir
uygulama olarak şimdiye kadar sadece yatırımlarla hayatını sürdüren Instagram’a
sabit bir gelir kaynağı sağlayacak olan reklamların eklenmesi kullanıcıların
olumsuz tepkilerine çekeceği düşünülerek ilk başta kuşkuyla karşılansa da henüz
1 aydır yayında olan Instagram reklamlarının başarısı bunun tam tersini
gösteriyor.
Instagram CEO’su Kevin Systrom henüz reklam özelliği hayata
geçeli iki hafta olmuşken yaptığı açıklamayla reklamların
%5′inin beğeniye dönüştüğünü belirtmiş ve Instagram reklamlarının parlak bir
geleceğe sahip olacağını işaret etmişti. Zira Instagram’da ilk reklamı
yayınlanan marka olan Michael Kors Nitrogr.am‘ın
verilerine göre ilk 18 saat içinde 34 bin yeni takipçi kazandı. O günden bugüne
toplam üç reklam daha yayınlayan Michael Kors şimdi 1,4 milyondan fazla
takipçiye ulaşmış durumda.
Michael Kors’u bir rol modeli
olarak ele alırsak Instagram reklamlarının şimdiden başarıya ulaştığını
rahatlıkla söyleyebiliriz. Zira ana akış sayfanızda bir anda siz takip
etmeseniz de karşınıza çıkan markaların reklamlar kullanıcıları rahatsız edici
bir özellik taşımıyor ve belki de reklamların bu kadar olumlu karşılanmasının
da sebebi bu. Kullanıcılar bu reklamlarda gördükleri ürünle ilgili “nereden
alabilirim?”, ”fiyatı nedir?” gibi yorumlar yapmaktan kaçınmazken
markalar da Instagram’ı bir pazarlama platformu olarak kullanarak reklamlarını
direkt satışa dönüştürme yolunda büyük bir adım atmış oluyorlar.
Kevin Systrom
kısıtlı ve üst seviye bir reklam veren kitlesiyle çalışmak ve yavaş ama emin
adımlarla ilerlemek istediklerini söylerken şimdilerde Instagram’da neredeyse
her gün yeni bir reklamla karşılaşmak mümkün. General Electric, Levi’s,
Lexus ve Ben & Jerry’s Instagram’da reklamları yayınlanan son
markalar olurken bu reklamların aldığı etkileşimler de Michael Kors’un açtığı
yoldan bu markaların da ilerlediğini gösteriyor.
Örneğin Ben &
Jerry’nin reklamı birkaç gün içinde 250 binden fazla beğeni alırken 6,500′den
fazla yoruma ulaşmış durumda. Aynı şekilde Lexus’un reklamı da toplamda
markanın 185 bin takipçiye ulaşmasını sağlarken 6 bin yorum almasını sağlamış
gözüküyor.
Reklamların yorum alması diğer
yandan hepsinin olumlu olduğu anlamına gelmiyor. Ancak istatistiklere bakacak
olursa bu yorumların çoğu pozitif kullanıcı eleştirilerine sahip. Yine Michael
Kors’tan yola çıkarsak markanın ilk reklamı neredeyse eşit olumlu ve olumsuz
yorumları barındırırken marka ikinci reklamında %73, üçüncü de %89 ve son
reklamında %64 oranında pozitif yorum almış durumda.
Sonuç
olarak 150 milyondan fazla bir aktif kullanıcı sayısına ulaşan ve günde 55
milyondan fazla fotoğraf paylaşılan Instagram reklamverenler için gitgide daha
değerlenen bir platform oluyor. Diğer bir deyişle henüz bir aydır reklam
yayınlayan popüler uygulama bu açıdan reklamveren ve markalar için dijital
pazarlama stratejilerini sürdürebilecekleri en elverişli sosyal ağlardan birine
dönüşmek üzere.
artan kullanıcı sayısını göz önünde bulundurarak hem fotoğraf paylaşımı hem video paylaşımı hem de karşılıklı yorumlaşabilme imkanı sunan instagram artık kurumların da yavaş yavaş ilgisini çekmeye başlamıştır. Bazı belediyelerin instagram hesapları oluşturup buradan tanıtım faaliyetlerini yönettikleri uygulamalar gözümüze çarpmakta son zamanlarda. Bizler gibi onlar da sosyal medya olmadan hedef kitleye ulaşamayacaklarının farkına varmış gözüküyorlar.
YanıtlaSil